Düşündüm de...
inci vardar
2011-06-30 18:31:55 UTC
Sevgili bayanlar ve baylar,

Bilemiyorum siz de 22 Aðustos konusunda benim kadar umutsuz musunuz? Bana
öyle geliyor ki, ne diplomasiyle ne de eylemle devletimize veya Adnan Oktar
gibi insanlara laf anlatabileceðiz. Zaten þu sýralar gündemden iyice düþtük,
büyük kapatma kararlarýyla karþýlaþana kadar da toplum internet sansürünü
pek umursamayacak.

Karanlýk bir tablo çizmeye çalýþtýðýmý düþünmenizi istemem. Mevcut durumdan
daha karanlýk bir tablodan þimdilik uzaðýz. En azýndan 22 Aðustos'ta karar
kesinleþene kadar.

Bu süreç içinde aklýma bir fikir geldi, sizin de düþüncenizi öðrenmek
istedim. Diyorum ki, 21 Aðustos Pazar günü sansürsüz internetin cenazesini
kaldýralým. Üzerinde yasaklý kelimelerin ve kapatýlmýþ web sitelerinin
yazdýðý bir tabutumuz olsun, Taksim Meydaný'ndan Tünel'e taþýyalým.
Pankartlarýmýzda suçlularýn isimlerini taþýyalým; "Katil Adnan Oktar, bu
senin suçun" gibi cümlelerimiz olsun. Zamanýmýz da varken bunu yapabiliriz
gibi geliyor bana.

Böyle bir eylem yenilgiyi kabul etmek gibi görünebilir, durum hararetini
kaybetmiþken anlamsýz bile gelebilir. Ama öyle deðil. Daha ziyade yeniden
ses çýkarmak, bükemediðim bileðe tükürüp kaçmak olarak düþündüm bu
cenazeyi.

Ne dersiniz? Yapýlýr mý? Deðer mi?

Ýnci Vardar
--
Ýnci Vardar

Creativity helps artists die young, miserable, and penniless - so their art
can have meaning to the old, satisfied, and obscenely rich.
Erkin Ordulu
2011-06-30 18:44:10 UTC
Çok gÃŒzel bir fikir ama tÃŒnel yerine metro çıkışından başlasak yÃŒrÃŒmeye

errApps.net
Post by inci vardar
Sevgili bayanlar ve baylar,
Bilemiyorum siz de 22 Ağustos konusunda benim kadar umutsuz musunuz? Bana öyle geliyor ki, ne diplomasiyle ne de eylemle devletimize veya Adnan Oktar gibi insanlara laf anlatabileceğiz. Zaten şu sıralar gÃŒndemden iyice dÌştÃŒk, bÃŒyÃŒk kapatma kararlarıyla karşılaşana kadar da toplum internet sansÃŒrÃŒnÃŒ pek umursamayacak.
Karanlık bir tablo çizmeye çalıştığımı dÌşÌnmenizi istemem. Mevcut durumdan daha karanlık bir tablodan şimdilik uzağız. En azından 22 Ağustos'ta karar kesinleşene kadar.
Bu sÃŒreç içinde aklıma bir fikir geldi, sizin de dÌşÌncenizi öğrenmek istedim. Diyorum ki, 21 Ağustos Pazar gÃŒnÃŒ sansÃŒrsÃŒz internetin cenazesini kaldıralım. Üzerinde yasaklı kelimelerin ve kapatılmış web sitelerinin yazdığı bir tabutumuz olsun, Taksim Meydanı'ndan TÃŒnel'e taşıyalım. Pankartlarımızda suçluların isimlerini taşıyalım; "Katil Adnan Oktar, bu senin suçun" gibi cÃŒmlelerimiz olsun. Zamanımız da varken bunu yapabiliriz gibi geliyor bana.
Böyle bir eylem yenilgiyi kabul etmek gibi görÃŒnebilir, durum hararetini kaybetmişken anlamsız bile gelebilir. Ama öyle değil. Daha ziyade yeniden ses çıkarmak, bÃŒkemediğim bileğe tÃŒkÃŒrÃŒp kaçmak olarak dÌşÌndÃŒm bu cenazeyi.
Ne dersiniz? Yapılır mı? Değer mi?
Ä°nci Vardar
--
Ä°nci Vardar
inci vardar
2011-06-30 18:50:22 UTC
Taksim Metro çýkýþýndan bahsediyorsunuz sanýrým. Öyle zaten, oradan
baþlarýz, Tünel'e gideriz diyorum. Geçen yürüyüþte yaptýðýmýz gibi.
Çok güzel bir fikir ama tünel yerine metro çýkýþýndan baþlasak yürümeye
errApps.net

Erkin Ordulu
2011-06-30 19:07:37 UTC
Evet

errApps.net
Taksim Metro çıkışından bahsediyorsunuz sanırım. Öyle zaten, oradan başlarız, TÃŒnel'e gideriz diyorum. Geçen yÃŒrÃŒyÌşte yaptığımız gibi.
Çağın Dönmez
2011-06-30 23:29:37 UTC
Bence çok güzel düþünülmüþ, manidar bir eylem olabilr. Nitekim geri dönüþü
olmayan bir yola girilmiþ gibi görünüyor internet özgürlüðümüz konusunda.
Post by Erkin Ordulu
Evet
errApps.net
<http://errApps.net>errApps.net
Erdem Dilbaz
2011-06-30 23:40:27 UTC
Tepki göstermek yerinde olabilir;

Zamanlamasýnda eksiklik var. Öncesinde bir tepki vermeli. Bizim yapmamýz
gereken son þey sonu dibi boylamýþ bir umutsuzluðu kabul etmek.
Kaybedeceðimi peþinen kabul ettiðim bir oyundan ben keyif almam, verim de
almam.

Derdimiz internet kullanýcýsýnýn özgünlüðünü taþýyarak sokaklara taþmasý.

Somut bir önerim henüz yok, katký saðlayacaðým. O zamana kadar enerjimizi
verimli kullanabileceðimizi düþündüðüm önerilerimi paylaþacaðým.

Sevgiler,
Post by Çağın Dönmez
Bence çok güzel düþünülmüþ, manidar bir eylem olabilr. Nitekim geri dönüþü
olmayan bir yola girilmiþ gibi görünüyor internet özgürlüðümüz konusunda.
Evet
errApps.net
erdem.
Erkin Ordulu
2011-07-01 10:17:24 UTC
http://www.r10.net/off-topic/922326-butun-yuruyusu-ozetleyen-kare.html

Aklıma önceden çektiğim bir fotograf geldi paylaşayım dedim + aramızda r10 üyesi var mı

errApps.net
t***@public.gmane.org
2011-07-01 10:31:29 UTC
Kesinlikle kayitsiz sartsiz kabule girismemeliyiz. En azindan yapabileceklerimizi yapalim sonradan neden yapmamistik diye dusunmeyelim. Once bir taroh belirleyeleim ve sadece istanbul icin bir etkinlik olarak dusunmeyelim. Bunun Ankara'si var -Izmir'i var anadolu sehirleri var. Yapmaya calisalim en azindan keske demeyelim ilerde.
Bu e-posta, Turkcell BlackBerry ile gönderilmiştir.

2011-07-01 14:20:35 UTC
diplomasisozluk olarak biz de eyleme katýlacaðýz...

Date: Fri, 1 Jul 2011 02:29:37 +0300
Subject: [Topluluk] Re: [Topluluk] Re: [Topluluk] Düþündüm de...
From: cagindonmez-***@public.gmane.org
To: topluluk-hwKhmg4bpMiPzUZLMRJN387YNynx9R8/@public.gmane.org

Bence çok güzel düþünülmüþ, manidar bir eylem olabilr. Nitekim geri dönüþü olmayan bir yola girilmiþ gibi görünüyor internet özgürlüðümüz konusunda.

30 Haziran 2011 22:07 tarihinde Erkin Ordulu <err.apps-***@public.gmane.org> yazdý:

Evet

errApps.net

30 Haz 2011 tarihinde 21:50 saatinde, inci vardar <incivardar-***@public.gmane.org> þunlarý yazdý:

30 Haziran 2011 21:44 tarihinde Erkin Ordulu <err.apps-***@public.gmane.org> yazdý:

30 Haz 2011 tarihinde 21:31 saatinde, inci vardar <incivardar-***@public.gmane.org> þunlarý yazdý:

erdost yüksel
2011-07-01 14:38:45 UTC
kendi derin devletlerini kuruyorlar dediler sesimi çýkarmadým, çünkü ben ne derindim, ne de devlet!!!

sonra sýra kendi zenginlerini yaratmaya geldi, ne zengindim, ne de olabilirdim, sesimi çýkarmadým!!!

sonra hemen tüm devlet kadrolarýna kendi adamlarýný doldurdular, ne yedek kalmak isterim ne de kadroya girmek dedim, sesimi çýkarmadým!!!

suçunu dahi söylemeden kendine veya muadillerine muhalefet eden/ters gelen genç, yaþlý ayrýmý yapmadan insanlarý hapse týktýlar, kurunun yanýnda yaþ da yanar dediler, ne kuruydum ne de yaþ, sesimi çýkarmadým!!!

yandaþlarý için 1 gecelik kararnameler çýkardýlar, karýnca kararýnca yaþarým ben dedim, sesimi çýkarmadým!!!

sendikal haklar veriyoruz ayaðýna tek ayaklý haklarý getirip dayattýlar, insanlarý yetmez ama evete tamah ettirdiler, þimdi de grev yapaný da grevi destekleyeni de yargýlýyorlar, yeter bu saçmalýk dedimse de, sesimi çýkaramadým!!!

youtube'u, vimeo'yu kapattýlar, girmek çok kolay olduðu ve gerizekalý olduklarý için sesimi çýkarmadým!!!

"gündemi takip edemeyen" eski bir gol kralý enerji ihalelerinde kayrýldý, nice iþ adamýnýn alamayacaðý iþletme belgesini 1 gecelik kararname ile aldý, yoruma deðmez yorumculuðuyla milyonlar götürdü, ne güzel çýkardý deðil mi hava topuna dediler, "... bari" dedim, sesimi çýkaramadým :)

yumurtacýyý, mýsýrcýyý, rorocuyu geçtim, saðlýk reformu adýna üstün körülüðü getirip, gerekli gereksiz ameliyatlar ile özel hastanelerin keyfini doktorlarýnsa periþanlýðýný perçinlediler, sonra da özel hastane sektörüne de el attýklarý ortaya çýktý ya, hastalýklarý, pislikleri bulaþýr dedim, sesimi çýkaramadým!!!

süte, mamaya, ilaca, suya bile vergi koydular da pýrlanta/altýn gibi "zorunlu" ihtiyaçlar vergisiz kaldý, sonra reklamlardan öðrendik ki, "tek taþsýz evlenme teklifi mi olurmuþ" aþsýz günler geçerken, inanýn sesimi çýkaramadým!!!

geçenlerde tiyatro izleme edebine dair "ertuðrul günaymaz" diye trene bakan biri çýktý patlamýþ mýsýr da yenir demese de bok yenir dedi afedersiniz, forumlar/sözlükler/bloglar ve daha pek çok site bunu yemediðinden olsa gerek, kapanma tehlikesinde. bu olanlarýn yanýnda "v for vendetta" çok da iyi bir film deðilmiþ diyecektim ki sesimi çýkaramadým!!!

son olarak "babaaaa, derin devlet yaptýn kendine, kendine zengin yarattýn, her yerde adamlarýn da var artýk, rakip olmaya kalkaný da yerle bir ediyorsun, benim için de þu sözlükleri/bloglarý da kapatsana, hem bize de çok yazýyorlar, annem çok üzülüyor, tektaþlar da artýk fayda etmiyor, bak ben yeni bi sözlük/blog açtým, diðerlerini kapatýrsan 1. sýraya çýkar benim sözlüðüm/bloðum, sonra da "vericem kýrbacý vericem kýrbacý" ne olur baba ne olur" diye baþbaðan kýzý lafý olaðaniçi bir þeyler mýrýldanacaktým ki konuþmayý unutmuþum...

Not: çok iyi bildiðiniz üzere gerçek kurum ve kiþilerle hiçbir alakasý olmayan bu entry sehven yazýlmýþ olup, sehven bir üretim hatasý sonucunda doðduðumu da vurgulayarak diyebilirim ki iptaline gerek yoktur...

diplomasisozluk ailesi olarak olarak internette fiþleme/sansür vs... ne varsa karþýmýzda kiþi/kurum ne olursa olsun sonuna kadar mücadelemizi sürdüreceðiz...

From: muzaffererdost-***@public.gmane.org
To: topluluk-hwKhmg4bpMiPzUZLMRJN387YNynx9R8/@public.gmane.org
Subject: [Topluluk] RE: [Topluluk] Re: [Topluluk] Re: [Topluluk] Düþündüm de...
Date: Fri, 1 Jul 2011 10:20:35 -0400

diplomasisozluk olarak biz de eyleme katýlacaðýz...