blogspot yasagi hala suruyor mu?
Mustafa Akgul
2011-03-26 20:58:32 UTC
Merhabalar,

Blogspot/blogger'a erisim konsunda az once 2 sikayet aldim. Ben erisebiliyorum.

Erisemiyenler ozellikle yazabilirmi ? TT'nin bolgesel beceriksizligimi? Yoksa yeni bir karar mi var ?

Sorun yasayanlar, servis saglayicisi, ve bolgesini, IP'sini de yazabilirmi?
http://www.whatismyip.com/
adresiden IP nizi ve baska pek cok seyi ogrenebilirsiniz_

Saygılar
Mustafa Akgul
--
Mustafa Akgul <***@bilkent.edu.tr>
internethaftasi.org.tr
kampanya.org.tr
Alper KANAT
2011-03-26 23:20:52 UTC
Merhaba,

E-Posta'nızı alınca denedim; açılıyor. Ancak SuperOnline'da açılmama
durumları sık sık oluyordu son 1-2 haftadır. Yani bazen defalarca kez
denememe rağmen açılmıyorken, aniden açılıyordu ama bir sonraki
gÃŒncellemelerimde problem oluyordu. Konuyla ilgili twitter'dan yazdığım bir
mesaj ÌstÌne SuperOnline tarafından arandım ve DigitÌrk'le ilgili mahkeme
kararlarının buna sebep olduğu söylendi. Ben de her yerde engelin
kaldırıldığının yazdığını ama erişemediğimi söylediğimde mahkeme tekrar
yasak koymuştu en son; bu nedenle hala kaldırmamış olabiliriz gibi yuvarlak
bir cevap verilmişti.

Pek işe yarar bir bilgi olmayabilir ama yine de söylemek istedim.

---
Quis custodiet ipsos custodes?
Deniz Öğüt
2011-03-29 12:43:56 UTC
Merhaba,
Blogspot/blogger'a erisim konsunda ... Erisemiyenler ozellikle yazabilirmi
?
Kusura bakmayın Hocam; geç gördÌm e-postanızı. Bende bazı sorunlar var gibi.
Sizin e-postadan bir gÃŒn sonra 26'yı 27'ye bağlayan gece bazı denemeler
yapmıştım bu konuyla ilgili. Özeti şu:

İşletim Sistemi: Ubuntu GNU/Linux
Servis ağlayıcı: ttnet
DNS: OpenDNS
Şu anki IP (dinamik) : 85.102.245.55
Konum: Yenibosna / Bahçelievler / İstanbul

Normal şartlarda OpenDNS'in DNS'i engellenen yerlere de erişiyor. Son
zamanlarda (10-15 gÌn?) bazı blogspot adreslerinde engelleme uyarısı almaya
başladım. Bazaen de olmuyor ve bazen de "hibrit" diye tamımlayabileceğim bir
şekil çıkıyor karşıma: Sayfa görÃŒntÃŒleniyor ama en ÃŒstÃŒnde, yazı hafif
kesilmiş gibi, "engellidir" uyarısı çıkıyor. İlmine varamadım. 26-27 gecesi
yaptığım denemelerde her 3 hali de yakaladım ve ekran görÃŒntÃŒlerini aldım.
Ektedir.

Bu "hibrit" tabir ettiğim sayfa görÃŒntÃŒlendiğinde, Firefox Web tarayıcıyla
sayfa kaynağını açıp baktığımda, yukarıda yazan dörtte bir kadarı kesilmiş
"engelenmiştir" yazsını bulamıyorum. Ama o kısmı seçip, kaynağı görÃŒntÃŒlemek
istersem, gösteriyor bir html kodu. Sanki orta yerde birden fazla sayfa var
gibi. Bilemedim. Anlamıyorum zaten bu işlerden pek.

O hibrit sayfayı html olarak kaydettim. Tarayıcıda açınca dediğim yazı falan
görÃŒnÃŒyor. Arşiv dosyası; açınca içinden çıkan klasörÃŒn içinde görselleri
var. Ektedir. (Gmail "bunun içinde çalıştırılabilir dosya var, öyle olmuyor
bu işler dedi; içindeki html dosyasının uzantısını txt yaptım. Bu şekilde
deniyorum. Gelirse, uzantıyı değiştirirsiniz, isterseniz.)

Aklım ermedi bu işe. Acaba zaman zaman Google mı kendisi yapıyor bunu,
yasaklandıkları unutulmasın diye?

Soracağınız, denenecek bir şey olursa yazarsınız. Mustafa Hocam, siz
telefonla da arayabilirsiniz.

Selam ve saygı,

K. Deniz ÖğÌt
Furkan Mustafa
2011-03-29 13:06:44 UTC
Merhaba,

Hybrid görüntünün sebebi, tam o hizzada 30px yüksekliðinde bir iframe var,
ve þu link'e gidiyor : (ayný
sitede)/kdede-hareketin-kraln-gormek_files/navbar.html . Fakat oradaki sayfa
açýlacaðý yerde yasaklý site sayfasý açýlýyor.

Bunun sebebi de, dns serverlar yük daðýlýmý için ayný domain için farklý
taleplere farklý IP ler verebilirler. Ben þuan blogspot için iki tane IP
bulabildim.

209.85.149.132
74.125.93.132

Ama illaki daha IPler vardýr. Ve sayfayý (veya sayfanýn bir
kýsmýný)açarken, engelli bir IP'ye denk gelebilirsiniz. Hybrid
sayfayla veya bazen
açýlýp bazen açýlmama sebebiniz budur. Bu arada bu IP lere TTNET ADSL ile
ulaþabildim, bir sorun yok. Ama diðer blogspot IPlerini bulamadým henüz.
Ulaþamama problemi yaþadýðýnýzda (imkaný olanlar için söylüyorum) problemi
yaþadýðýnýz IP adresini de tespit edebilirseniz o bilgi de yardýmcý
olacaktýr.

En basidinden þöyle yapabilirsiniz. Windows'ta komut satýrý, diðer iþletim
sistemlerinde Terminal'den (Türkçelerde: uçbirim) aþaðýdaki komutlarý
kullanabilirsiniz.

Windows :
*nslookup blogspot.l.google.com*

Linux :
*dig blogspot.l.google.com|grep -A1 "ANSWER SECTION"|grep "IN"*

Ýyi Çalýþmalar

Furkan Mustafa, Alternatif Biliþim
Post by Alper KANAT
Merhaba,
Blogspot/blogger'a erisim konsunda ... Erisemiyenler ozellikle
yazabilirmi ?
Kusura bakmayýn Hocam; geç gördüm e-postanýzý. Bende bazý sorunlar var
gibi. Sizin e-postadan bir gün sonra 26'yý 27'ye baðlayan gece bazý
Ýþletim Sistemi: Ubuntu GNU/Linux
Servis aðlayýcý: ttnet
DNS: OpenDNS
Þu anki IP (dinamik) : 85.102.245.55
Konum: Yenibosna / Bahçelievler / Ýstanbul
Normal þartlarda OpenDNS'in DNS'i engellenen yerlere de eriþiyor. Son
zamanlarda (10-15 gün?) bazý blogspot adreslerinde engelleme uyarýsý almaya
baþladým. Bazaen de olmuyor ve bazen de "hibrit" diye tamýmlayabileceðim bir
þekil çýkýyor karþýma: Sayfa görüntüleniyor ama en üstünde, yazý hafif
kesilmiþ gibi, "engellidir" uyarýsý çýkýyor. Ýlmine varamadým. 26-27 gecesi
yaptýðým denemelerde her 3 hali de yakaladým ve ekran görüntülerini aldým.
Ektedir.
Bu "hibrit" tabir ettiðim sayfa görüntülendiðinde, Firefox Web tarayýcýyla
sayfa kaynaðýný açýp baktýðýmda, yukarýda yazan dörtte bir kadarý kesilmiþ
"engelenmiþtir" yazsýný bulamýyorum. Ama o kýsmý seçip, kaynaðý görüntülemek
istersem, gösteriyor bir html kodu. Sanki orta yerde birden fazla sayfa var
gibi. Bilemedim. Anlamýyorum zaten bu iþlerden pek.
O hibrit sayfayý html olarak kaydettim. Tarayýcýda açýnca dediðim yazý
falan görünüyor. Arþiv dosyasý; açýnca içinden çýkan klasörün içinde
görselleri var. Ektedir. (Gmail "bunun içinde çalýþtýrýlabilir dosya var,
öyle olmuyor bu iþler dedi; içindeki html dosyasýnýn uzantýsýný txt yaptým.
Bu þekilde deniyorum. Gelirse, uzantýyý deðiþtirirsiniz, isterseniz.)
Aklým ermedi bu iþe. Acaba zaman zaman Google mý kendisi yapýyor bunu,
yasaklandýklarý unutulmasýn diye?
Soracaðýnýz, denenecek bir þey olursa yazarsýnýz. Mustafa Hocam, siz
telefonla da arayabilirsiniz.
Selam ve saygý,
K. Deniz Öðüt
Deniz Öğüt
2011-03-29 15:58:32 UTC
Tekrar Merhaba,
... İyi Çalışmalar
TeşekkÃŒrler; bir uzmanın konuya el atması bambaşka oluyor tabii.

Furkan'ın dediğini anladım ama tekrar edemedim durumu. OpenDNS'deyken
blogspot adreslerine bir kaç yÌz kere açtım ama olmadı; hepsinde açtı normal
şekilde. Artık ya Google hepten devreden çıkardı o IPleri ya OpenDNS
rekabette geri kalmamak için oralara yönlendirmemenin bir çaresini buldu
veya şansımdan bana tesadÃŒf etmedi bugÃŒn.

Mustafa Hocam,

Gelelim sizin orijinal sorunuza: Yukarıdaki çabalardan tatmin edici bir
netice alamayınca, makinanın ve modemin ayarlarını radikal biçimde
değiştirip ttnet DNS'ine geçtim. Bilgilerimi yukarıda yazmıştım.

Benim IP şu anda: 88.233.233.13

dig +short self.myresolver.info komutu ekrana şunu basıyor:
195.175.39.136

Yani, ttnet DNS'i kullandığım belli.

Bu adamlar blogspot.com'u engelliyorlar hocam. Ekran görÃŒntÃŒsÃŒ ekte. Sağ
Ìstte tarih-saat görÌnÌyor olmalı.

blogger.com ise engelli değil bende. İkisine farklı muamele yapmışlar.

Soracağınız bir şey olur diye, DNS'i bir mÃŒddet devletinkinde tutacağım.

Selam,

Deniz