öneri
Cengizhan Cimenci (Student)
2011-05-04 09:34:48 UTC
listeye yeni katıldım o yüzden önceki tartışmalardan haberdar değilim.
bazı önerilerim olacak.

hepimizin bildiği üzere 22 ağustosta uygulanmak üzere internetimizin
kaderini değiştirecek bir altyapı sözkonusu. artık işin şakası kalmadı
açıkçası. şahsen proxy kullanarak umursamayarak sabrederek bi şekilde
dayandım şu ana kadar ama artık iş gerçekten rayından çıktı. bilinen
şeyleri tekrarlamak istemiyorum önerilerim şunlar

banner sisteminizin tutmadığı bir gerçek. bu aşamadan sonra komik
kalır zaten banner koymak. 1 sayfalık olanla bitenle ilgili, nasıl bir
tehlikede olduğumuzla ilgili bir uyarı bir bilinçlendirme yazısı
hazırlanıp sitelerin açılışına konulmalıdır. hukuki açıdan tehdit
teşkil etmeyecek şekilde özenle hazırlanmış olmalıdır. yazının
bitiminde de siteye giriş linki olur.

bir çok duyarlı site sahibinin sitesine bu koddan koyacağını destek
vereceğini düşünüyorum. belki kod eklemek yerine daha basit, son
jenerasyon internet kullanıcısının bile uğraşmadan ekleyebilceği daha
basit bir sistem geliştirilebilir. kısacası ziyaretçi bu kodun
eklendiği sitelere girdiğinde sansürle ilgili bir uyarı yazısıyla
karşılaşıcak. olay kısaca bu.

şahsi fikrim ise, (herhangi bir siyasi görüşe destek vermeyecek
şekilde) çok sert, eleştirel, siyasi bir üslup kullanılması. şu
aşamadan sonra kaybedecek fazla bişey kalmadı çünkü. soruyorum
hanginizin umrunda yarın sitenize türkiyeden girilemiycek olması.
(ticari siteler hariç). artık olan oldu. biz de tavrımızı koymalıyız.
savaşmalıyız bence.